Utazz másképp!

Meglepő: így kezeli a panaszt az Airbnb

Az Airbnb közösségi szálláskeresőről az elmúlt hónapokban sokan sok helyen írtak, és szerencsére egyre többen ismerik és használják. (Aki nem tudná, mi ez: java részt magánszemélyek teszik fel szabadon álló apartmanjukat, szobájukat, házukat egy oldalra szerte a világon, és hotel helyett ezeket vehetjük ki. Sokkal kényelmesebb, olcsóbb, mint egy hotel és a helyiekhez is közelebb kerülünk.)

Mégis az egyik leggyakoribb kérdés az, hogy “Mi történik, ha nem tetszik a szállás?” Egyrészt az Airbnb a neki utalt szállásdíjat az érkezésünk utáni egy napig magánál tartja, és ha valamit nem találunk rendben, elég jeleznünk nekik, és visszaadják a pénzt. Ez az első biztosíték.

De mi van akkor, ha nem jeleztük ezt az első nap. Olvasónk, Noémi története erre példa:

“Mivel otthon is széles ágyon alszunk, fontos szempont a szállásnál, hogy minimum 160 cm széles legyen az ágy. Ezt a máltai Airbnb tulajjal is leegyeztettem. Ennek ellenlére csak 140 cm széles volt. A férjem végül egy pótágyon aludt. Különben minden rendben volt a szállással, de ezt beírtam a visszajelzések közé a szálláshoz a weboldalon. A tulaj azonban nem ismerte el, annak ellenére, hogy képem és videóm is volt róla.”

Noémi ekkor az Airbnb-hez fordult, és nekik is jelentette a panaszt. Másnap felhívták és további nyomozás nélkül megkérdezték, hogy hova utalhatják a kártérítést.

Úgyhogy a válasz a cikk elején feltett kérdésre az, hogy nem kell tartani az Airbnb-s foglalástól, mert nem rejt több kockázatot, mint mondjuk egy szállodánál foglalni, sőt!

Végül 5 hasznos tanács a biztonságos és sikeres szálláskereséshez a közösségi szálláskeresőkön:

artsyandrustic

#1. Olvasd el alaposan a szállásról a leírásokat és a korábbi vendégek visszajelzéseit is. Nézd meg alaposan a képeket (ha a ‘verified photo’ feliratot látod, azt az AIRBNB fotósa készítette).

#2. Nézd meg, hogy mennyi a  foglalási díj, számolnak-e fel külön díjat a takarításért, számolnak-e fel extra díjat 2-3 fő után és mi a minimális foglalási idő.

#3. Küldj érdeklődő emailt a tulajdonosnak egy egyszerű gombnyomással. Ha vannak tisztázandó kérdések, tedd fel.

#4. Regisztrálj és töltsd ki te is alaposan a profilod, hogy a szállásadók megnézhessenek. Amikor kérdezel tőlük, érdemes kicsit bemutatkoznod, ez az Airbnb szellemisége. (Keresgélni regisztráció nélkül is tudsz.)

#5. Utazás után írj Te is véleményt, hogy más utazóknak segíthess.

Jó keresést és jó utat: www.airbnb.hu

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az nlc-re!