Mindig érdekelt, hogy történik egy szálloda felújítása. Különösen érdekes a helyzet akkor, amikor ez csak részleges, és a hotel többi részében vendégek laknak. Mi alapján döntik el, hogy milyen legyen az új stílus? Hogyan oldják meg, hogy a vendégeket ne zavarják a munkálatok?
A Hotel Sopron első emeletének felújítása nemrég ért véget, Szarjas Tímea szállodaigazgató pedig szokatlan őszinteséggel válaszolt a kérdéseinkre.
Utazz másképp: Miért most került sor a felújításra?
Szarjas Tímea: Tavaly év végén a tulajdonos elfogadott egy 5 éves felújítási tervet. Ez a következő részekből áll: tervek előkészítése, ablak és szőnyegcsere a folyosókon (2016), wellness kialakítása a 3. emelten (látványszauna, élményzuhany, masszázs helység, konditerem, stb.) (2017), lobby-hall, konferencia előtt közlekedő rész felújítása (2018), étterem és konferenciaterem részleges felújítása (2019), I. emeleti szobák felújítása (2020).
Sajnos a wellness kialakításhoz az építési engedélyt nem kaptuk meg időben, így a sorrenden változtatnunk kellett. A felújításokat mindig ez év elejére tervezzük (a kisebb szállodai forgalom miatt), így ha valami nem áll rendelkezésre, akkor muszáj módosítani, így történt ebben az évben is. Azt a döntést hoztuk, hogy az I. emeleti szobák kivitelezése oldható meg a legrövidebb idő alatt, ezért kezdtük ezzel a felújítási tervet.
Mi határozta meg a felújított szobák stílusát?
A szobák kialakításánál követtük azt a stílust, amit a már 2012-ben felújított 2. emeleti szobáknál elkezdtünk. Fontos volt még, hogy a stílus letisztult legyen, a színek kiválasztásánál is erre törekedtünk. Ebben segítségünkre volt két fiatal belsőépítész hölgy, akik a fürdőszoba megtervezése mellett még a folyósok kialakításában is segítségünkre voltak. Az előző felújításhoz képest nagyobb változtatás volt még, hogy a szobákba nem szőnyeget, hanem vinil padlót tettünk, aminek a tisztántartása és kezelhetősége sokkal könnyebb, mint a szőnyegé. Az allergiás betegeknek, akik a porra allergiásak meg különösen jó.
Milyen nehézségek adódtak a felújítás során? Hogy viselték mindezt a vendégek?
A megvalósítás során mindig az a legnagyobb kihívás, hogy több kivitelező munkáját összehangoljuk úgy, hogy abból a vendégek a lehető legkevesebbet vegyenek észre. Egy működő szállodánál ez a legnehezebb. A legnagyobb feszültség a recepcióra és az értékesítő kollégákra hárul ilyenkor. A vendégeket igyekeztünk előre tájékoztatni, illetve a szobába tettünk egy kártyát kis csokoládéval, elnézést kérve a felújítással járó hanghatások miatt. Néhány esetben ez sem elegendő, szükség van a kollégák megnyugtató szavaira is.
A legnehezebb időszak a bontási időszak, mert az jár a legnagyobb hanggal. Amikor már elkezdődik az építési folyamat, mindezt könnyebb kezelni. Vezetőként a legnehezebb ilyenkor, hogy szinte 24 órában mindenkinek a rendelkezésére kell állni (vendégnek és kivitelezőnek egyaránt), és a lehető leggyorsabban dönteni a felmerülő problémákkal kapcsolatosan. Bármennyire is a legprofibb kollégák készítik elő a beruházást, sokminden a bontás során derül ki. Szerencsére a mostani kivitelezés során ez nagyon jól működött.
Milyen érzés végigkövetni a felújítást?
A bontási munkálatok befejezésével az egész emelet úgy nézett ki, mintha meztelenre vetkőztették volna, majd ahogy újra kezdett épülni (tapétázás, burkolás, csempézést, festés), mintha szép ruhát vett volna fel az épületrész.
Hétről hétre, majd már napról napra, ahogy követtük a munkálatokat egyre jobb és kellemesebb érzés fogott el bennünket. Mindig jó érzés látni, miképpen szépülünk, és ez feledteti a sok nehézséget és bizonytalanságot.
Mi jellemző az új stílusra?
Próbáltunk egy fiatalosabb kisugárzást megvalósítani. Városi szálloda vagyunk, és azok is szeretnénk maradni, megőrizve a városhoz való ragaszkodásunkat. Ezt úgy próbáltuk kifejezni, hogy a folyósóra Sopronról és környékéről szóló nagy képeket helyeztünk el. A felújított apartmant is „Kékfrankos Apartmannak” neveztük át.