A Megszállott szállodás blogregény első részében Árpádot nagy kihívás elé állítják.
Árpád rendszeresen szervez rendezvényeket, éppen a Paris Cosmetic – Matis több száz fős rendezvényéz viszi a balatonparti szállodába, amikor a szálloda tulajdonosa kéri, hogy beszéljenek.
- “Árpád, nagy kérésem van. Sikerült végre visszavennem a banktól a szállodát, és szeretném ha felfutna. Fontos lenne a színvonal emelése. Rád merném bízni, kérlek, gondold meg, hogy elvállalnád-e.”
- “Köszönöm, nagyon megtisztelő a felkérésed, tudod, hogy imádok itt lenni. Egy hét gondolkodási időt kérek.”
Árpád jól tudja, hogy a vidéki szállodák helyzete az elmúlt években nem volt könnyű: a válság előtt – a szálloda komplett felújítása és bővítése miatt – hitelfelvételekre kényszerültek. Szakmai körökben az egyik bankot az ország legnagyobb szállodaláncának csúfolják. A bank pedig – ha megszerzi a hotelt – kiadja a szálloda üzemeltetését, az aktuális működtető viszont nem fog foglalkozni a távlati fejlesztéssel. Ez a veszély sújthatta volna a balatonalmádiban lévő szállodát is.
Árpád a rendezvényt rutinosan befejezi, nagy siker, mint mindig az elmúlt 9 évben. A gondolatai utána azonban a hotelen járnak. Van min gondolkodni abban az egy hétben. Egyfelől vonzó a kihívás, és ezt a szállodát is nagyon jó “terméknek” tartja. A legszebb panoráma a Balatonra, a konferencia-férőhely az egyik legnagyobb a Dunántúlon, 25 méteres úszómedence, nagy kert, jó konyha, élőzene minden este a bárban, nem beszélve arról, hogy az elmúlt 10 évben 700.000 vendég fordult meg itt.
Már hazafelé az autóban veszi sorra a negatívumokat: az előző vezető korbáccsal „kezelte” a dolgozókat, emiatt ők sokszor félve jönnek be dolgozni. Vannak felújítandók is a hotelben.
És akkor ott van még a család. Bár a szálloda csak bő egy órára van autóval, a megbízatás elvállalásával szinte állandóan Almádiban kell lennie. Otthon elmeséli feleségének a történteket.
Viktória azonban rögtön tudja, hogy Árpádnak mennie kell.
- “Meg fogjuk oldani, ahogy eddig is, tudom, hogy nagyon szeretnéd.”
Árpád hálás felesége szavaiért és támogatásáért – mint mindig. Pár nap múlva felhívja a tulajdonost, hogy vállalja.
A neheze azonban csak ezután kezdődik. Hogyan fogadják mindezt a dolgozók, mi lesz Árpád első dolga igazgatóként? Kiderül a következő részből.
Miről is szól ez a blogregény?
Új sorozatunkban egy szállodaigazgató munkájába kapunk bepillantást, nem is akárkiébe és nem is akárhogyan. Csobota-Kis Árpád ugyanis rendszeres szálloda-megmentő: leáldozófélben lévő hoteleket vesz át igazgatóként, csapatával pedig pár hónap alatt felvirágoztatja. Ezért szakmai körökben a “szállodák Gordon Ramsay-ének” nevezik, azzal a nagy különbséggel, hogy Árpád udvarias és barátságos, céljait nem féktelen káromkodással éri el, mint Ramsay.
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: